Donnerstag, 16. Januar 2014

Meine Oscar-Lieblinge 2014

Die Oscar-Nominierung sind raus und ich möchte wie jedes Jahr in einer Auswahl meine Lieblinge aus den Nominierten nennen ( was nicht bedeutet, dass ich meine Lieblinge auch als Gewinner sehe/tippen würde, bei den den ein oder anderen wird es zu treffen, aber bei den aller meisten nicht).


Best Motion Picture of the Year

Her 

Best Performance by an Actor in a Leading Role

Best Performance by an Actress in a Leading Role:

Amy Adams for American Hustle (2013)

Best Performance by an Actor in a Supporting Role:


Sorry, Michael :-(

Best Performance by an Actress in a Supporting Role

Best Achievement in Directing

Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen:

Her 

Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published

Best Animated Feature Film of the Year:

Best Foreign Language Film of the Year:

The Hunt (Denmark)

Best Achievement in Cinematography:

Best Achievement in Editing:

Dallas Buyers Club (2013): Martin Pensa, John Mac McMurphy


So ab Morgen, wird sich komplett all' meine Aufmerksamkeit auf das Sundance Filmfestival konzentrieren :-). 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen